Переглянути всі підручники
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>

 

порад), а дедуктивний метод — перехід від за­гального положення до окремих висновків. При ви­користанні аналогії на основі подібності двох предметів за одними ознаками робиться висновок про подібність їх за іншими ознаками. До важливих педагогічних засобів, що допомагають викликати увагу слухачів і переконати їх, належать прийоми новизни, взаємодії інтересів, персоніфікації, проблемної ситуації і співучасті. Прийом новизни полягає в тому, що в промову вводиться невідома раніше інформація. При застосуванні прийому взаємодії інтересів доводиться практичне значення змісту виступу для слухачів та оратора. При­йом персоніфікації виражається в образній роз­повіді про життя окремих людей, з якими пов'язаний зміст промови. Прийом проблемної ситуації має місце тоді, коли промова починається з постановки певної проблеми і далі висвітлюються шляхи її розв'язання. Використовуючи прийом співучасті, оратор робить слухачів мовби діючими особами в певній ситуації, закликаючи їх уявити певну подію. 4. Ознайомтесь з думками видатних людей. Напишіть за однією з них невеликий письмовий твір або підготуйте усне висловлювання типу роздуму. Використайте в ньому відомості з попередньої вправи. Якщо одне-два привітних слова можуть зробити людину щасливою, то треба бути негідником, щоб відмовити їй у цьому. (Т. Пен.) Хто злий, той нерозумний. Він може бути кмітливим, хитрим, навіть дотепним, але мудрим він не буде. (І. Фе­дорович.) Люди недалекі звичайно засуджують все, що вихо­дить за межі їхнього кругозору. (Ф. Ларошфуко.) Слово — діло велике. Велике тому, що словом можна з'єднати людей, словом можна і роз'єднати їх, словом можна служити любові, словом же можна служити ворожості та ненависті. Бережіться такого слова, що роз'єднує людей. (Л. Толстой.) Проникливим є лише серце: найголовнішого очима не побачиш. (А. де Сент-Екзюпері.) З двох людей, що сперечаються, більше винен той, хто розумніший. (Й. Гете.) Дружба — це найчистіша любов. Це найвища форма любові, де нічого не вимагається, немає ніяких умов, де просто насолоджуються, даючи. Одержують теж багато, але це — вторинне, і це трапляється саме собою. (Ошо.)

 

Переглянути всі підручники
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>
Сайт создан в системе uCoz