|
II. Прочитайте текст. Визначте його основну думку. Проведіть дискусію на цю тему.
Видатний педагог В. Сухомлинський у своїй книзі «Як виховати справжню людину» розповідає про те, як він формував у своїх учнів такі поняття, як ставлення до людей і обов'язок перед ними, ставлення до батьків, рідних, близьких, розуміння життя, добра і зла в ньому, виконання високих моральних якостей і норм поведінки.
Ось дев'ять недостойних речей, на зневазі яких ґрунтується емоційний світ морально-порядної людини:
негідно здобувати своє благополуччя, радість, задоволення, спокій за рахунок утисків, невлаштованості, засмученості, хвилювань іншої людини;
негідно залишати людину в біді, небезпеці, проходити байдуже повз чуже горе, смуток, страждання;
негідно користуватися результатами праці інших, ховатися за чужу спину;
негідно бути боязким, розслабленим, ганебно проявляти нерішучість, відступати перед небезпекою;
негідно давати волю потребам і пристрастям, які нібито визволилися від контролю людського духу;
негідно мовчати, коли твоє слово — це чесність, благородство і мужність, а мовчання — малодушність і підлість;
негідно справжній людині не тільки брехати, лицемірити, плазувати, підлаштовуватись під чиюсь волю, а й не мати власного погляду, втратити своє обличчя;
негідно легковажно кидатися словами, давати обіцянки, що їх не можна виконати;
негідно бути спокійним і незворушним, коли поруч з тобою важко жінці.
В. Сухомлинський підкреслював, що тонкість внутрішнього світу людини, благородство її морально-емоційних стосунків не можна утвердити без високої культури словесного виховання. (З кн. «Шкільний меридіан».)
Автобіографія. Розписка
341. Пригадайте, що таке автобіографія. Встановіть схожість між автобіографією і біографією. Скористайтеся поданим матеріалом.
|
|