|
19. Вкажіть слова, в коренях яких при зміні форми чи словотворенні відбувається чергування:
а) [о], [е] з [і]: 1. Діло. 2. Тесля. 3. Робота. 4. Вість. 5. Вісім. 6. Тіло. 7. Чоло. 8. Село. 9. Дерево.
б) [о], [е] з нулем звука: 1. Черево. 2. Березень. 3. День. 4. Чесний. 5. Борозна. 6. Вогонь. 7. Колос. 8. Шелест.
в) [е] з [і]: 1. Теплий. 2. Гребти. 3. Шелестіти. 4. Шептати. 5. Мерзнути. 6. Пестити. 7. Чекати. 8. Летіти.
г) [е] з [и]: 1. Мести. 2. Текти. 3. Плести. 4. Дерти. 5. Пекти. 6. Стелити. 7. Везти. 8. Стерти.
ґ) [а] з [о]: 1. Бажати. 2. Ламати. 3. Сапати. 4. Шарпати. 5. Качати. 6. Дряпати. 7. Допомагати. 8. Базарювати.
Д) [и] з [і]: 1. Сидіти. 2. Нидіти. 3. Гриміти. 4. Дрижати. 5. Тиснути.
20. Як за допомогою 33 букв позначаються 38 звуків?
21. Дайте відповіді на подані запитання.
1. Які голосні звуки в різних позиціях у слові позначаються різними буквами? 2. Які звуки позначаються буквосполученнями? 3. Які звукосполучення позначаються окремими буквами? 4. Які букви завжди позначають звукосполучення? 5. Які звуки мовлення позначаються буквами е, и? 6. Яке звукове значення мають букви я, ю, є? 7. Які букви ніколи не сполучаються з м'яким знаком? 8. Які основні групи графічних знаків ви знаєте? 9. На які види поділяються небуквені графічні знаки? 10. Яка роль апострофа?
22. Запишіть подані слова за алфавітом.
Велет, бук, вдома, закон, досвід, біологія, заколот, великоокий, біоніка, глід, видра, завзяття, дослід, ґава, вид, ґлей, ґедзь.
23. Випишіть алфавіт, позначаючи в дужках назви букв.
24. З поданих варіантів запису слів у фонетичній транскрипції вкажіть ті, в яких всі слова записані правильно.
|
|