|
|
|
|
|
|
|
|
293. І. Прочитайте. Назвіть характерні ознаки розмовного стилю.
— Карпе! — промовив Лаврін.— А кого ти будеш сватать? Адже ж оце перед Семеном тебе батько, мабуть, оженить.
— Посватаю, кого трапиться,— знехотя обізвався Карпо.
— Сватай, Карпе, Палажку. Кращої од Палажки нема на всі Семигори.
— То сватай, як тобі треба,— сказав Карпо.
— Якби на мене, то я б сватав Палажку,— сказав Лаврін.— В Палажки брови, як шнурочки; моргне, ніби вогнем сипне. Одна брова варта вола, другій брові й ціни нема. А що вже гарна! Як намальована!
— Коли в Палажки очі витрішкуваті, як у жаби, а стан кривий, як у баби.
— То сватай Хіврю. Хівря доладна, як писанка.
— І вже доладна! Ходить так легенько, наче в ступі горох товче, а як говорить, то носом свистить.
— То сватай Вівдю. Чим же Вівдя негарна? Говорить тонісінько, мов сопілка грає, а тиха, як ягниця.
— Тиха, як телиця. Я люблю, щоб дівчина була трохи бриклива, щоб мала серце з перцем,— сказав Карпо. (І. Нечуй-Левицький.)
II. Пригадайте текст із «Кайдашевої сім'ї» І. Нечуя-Левицького, що вам найбільше запам'ятався. Передайте його з усіма особливостями, властивими розмовному стилю.
294. І. Назвіть характерні ознаки офіційно-ділового стилю, його жанри.
II. Розгляньте зразки ділових паперів (с. 169, 171, 175—176). Охарактеризуйте особливості кожного з них.
|
|
|
|
|
|
Зв'язне мовлення
|
|
|
|
|
|
Виступ під час дискусії
295. Пригадайте, що означають слова дискусія, диспут, полеміка. В разі потреби скористайтеся тлумачним словником. Чи доводилося вам брати участь у дискусії? Що вам здалося найскладнішим?
296. Прочитайте текст. Визначте його основну думку. Складіть план (складний) прочитаного.
|
|
|
|
|
|
|
|
|