Переглянути всі підручники
<< < 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 > >>

 

293. І. Прочитайте. Назвіть характерні ознаки розмовного стилю. — Карпе! — промовив Лаврін.— А кого ти будеш сватать? Адже ж оце перед Семеном тебе батько, мабуть, оженить. — Посватаю, кого трапиться,— знехотя обізвався Карпо. — Сватай, Карпе, Палажку. Кращої од Палажки нема на всі Семигори. — То сватай, як тобі треба,— сказав Карпо. — Якби на мене, то я б сватав Палажку,— сказав Лаврін.— В Палажки брови, як шнурочки; моргне, ніби вогнем сипне. Одна брова варта вола, другій брові й ціни нема. А що вже гарна! Як намальована! — Коли в Палажки очі витрішкуваті, як у жаби, а стан кривий, як у баби. — То сватай Хіврю. Хівря доладна, як писанка. — І вже доладна! Ходить так легенько, наче в ступі горох товче, а як говорить, то носом свистить. — То сватай Вівдю. Чим же Вівдя негарна? Гово­рить тонісінько, мов сопілка грає, а тиха, як ягниця. — Тиха, як телиця. Я люблю, щоб дівчина була трохи бриклива, щоб мала серце з перцем,— сказав Карпо. (І. Нечуй-Левицький.) II. Пригадайте текст із «Кайдашевої сім'ї» І. Нечуя-Левицького, що вам найбільше запам'ятався. Передайте його з усіма особливостя­ми, властивими розмовному стилю. 294. І. Назвіть характерні ознаки офіційно-ділового стилю, його жанри. II. Розгляньте зразки ділових паперів (с. 169, 171, 175—176). Охарактеризуйте особливості кожного з них.
Зв'язне мовлення
Виступ під час дискусії 295. Пригадайте, що означають слова дискусія, диспут, полеміка. В разі потреби скористайтеся тлумачним словником. Чи доводилося вам брати участь у дискусії? Що вам здалося найскладнішим? 296. Прочитайте текст. Визначте його основну думку. Складіть план (складний) прочитаного.

 

Переглянути всі підручники
<< < 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 > >>
Сайт создан в системе uCoz