|
І щось бентежне затіпалося в грудях. А товариш, з яким удвох рибалили, безцеремонно перервав мою розповідь:
— Тш-ш-ш!.. Ти чуєш? Травень дихає...
Бринів рудий джмелик на незабудці. Бринів молодий луг. Сміявся, вигравав, переливався міріадами іскорок, дихав до запаморочення п'янко і лоскітно зелений день.
І мені болем заболів безпомічний шурхіт паперу в руці. (Є. Шморгун.)
Ш II. Складіть і запишіть один з найпростіших творів у художньому стилі — образок, взявши за взірець наведений вище текст.
Зверніть увагу!
Образок — маленьке оповідання з елементарним сюжетом і ескізною, фрагментарною технікою виконання.
290. І. Прочитайте. Визначте стиль тексту, його будову, види зв'язків.
Саме там, серед українців Америки, Канади, Австралії, Німеччини, Франції, Англії, збереглася шляхетна традиція, завдяки якій у найскрутніші, найдраматичніші періоди нашої історії ми зуміли вистояти як нація: велика безкорислива жертовність, покладена на вівтар нашої культури. Серед тих, хто благодійною рукою щедро «фундував» на будівництво шкіл, бібліотек, соборів, були славні гетьмани: П. Сагайдачний, Б. Хмельницький, І. Мазепа. Ця традиція продовжувалася на сході України до революції, а на заході до 40-х років. М. Драгоманов, M. Лисенко, M. Старицький, Леся Українка, І. Франко, О. Кобилянська, М. Грушевський, брати Олександр та Філарет Колесси у важких умовах заборон та переслідувань творили українську літературу, музику, науку, з якими нам сьогодні не сором глянути у вічі Європи. Вони знали, що тільки тоді народ може називати себе великою нацією, коли його культура стає надбанням духовної скарбниці всього людства. Та, крім титанічного інтелекту, ці фанати вклали у справу своїх рук і останній важкою працею зароблений гріш, нерідко відриваючи кусень хліба навіть від рідних дітей. Так це було у Франка, так було і в Колесе. Так нині продовжують працювати наші краяни за океаном. (С. Майданська.)
II. Охарактеризуйте особливості публіцистичного стилю.
III. Продовжіть даний текст, використовуючи матеріал з інших джерел.
|
|