Переглянути всі підручники
<< < 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 > >>

 

Гордий і сильний, вершник випростався в сідлі на весь свій могутній зріст, чолом, здається, сягнув до хмар, а душу відкрив пісням. Руки бережно тримають кобзу, простягаючи її назустріч вітрам, пальці лежать на струнах, але наче не вони перебирають струни, а сте­повий вітер. Креше копитами буйний кінь, мовчать пістолі, відпо­чиває шабля, насторожено, мов на чатах, виструнчився над сідлом спис, тільки кобза промовляє на весь степ. То владарює пісня! Але як тільки загримить у степу від чужого копита — вдарить пісня тривогу, полетить спо­лохом по рідній землі, а замість кобзи блисне в руках шабля, заговорять пістолі, караюче для ворога свисне спис. Хлопець відриває погляд від картини і чує, як його охопило дивне відчуття: ніби оце він побував разом з козаком у степу, промчався вихором на коні, бо й досі срібним передзвоном озиваються струни кобзи і дале­ким відлунням вторить пісня. (Я. Гоян.) Заява. Доручення. 330. Прочитайте текст. Про які вимоги, що ставляться до офіцій­ного документа, ви дізналися вперше? Скажіть, чому саме до точності викладу в текстах офіційно-ділового стилю ставляться особливо високі вимоги. Назвіть стиль мовлення, в якому точність е важливою стильо­вою рисою. Ділове мовлення — один із видів писемного мовлення, який характеризується особливостями стилю, лексики сфери використання. Кожна людина повинна уміти скласти і написати заяву, довідку, доручення, розписку, автобіографію, протокол, характеристику, правильно написати допо­відну записку, заповнити анкету, скласти текст телегра­ми, написати план роботи, запрошення тощо. Для всіх текстів рукописних чи друкованих доку­ментів характерні такі ознаки, як: ясність, точність, компактність, гранична стислість викладу з використан­ням термінології, часте вживання віддієслівних іменни­ків, відіменних прийменників (на основі, за рахунок, згідно з, з метою та ін.), складних сполучників (внаслі­док того що, у зв'язку з тим що, зважаючи на те що), оповідний характер викладу, перевага прямого порядку слів у реченнях, слабка індивідуалізація стилю мовця, повна відсутність художньо-зображальних засобів.

 

Переглянути всі підручники
<< < 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 > >>
Сайт создан в системе uCoz