|
III. А. Чи справді2 так було 3 чи 4 може хто збрехав хто ворогів не мав 7 а все-таки н катюзі як кажуть буде по заслузі. (Л. Глібов.) Б. Донеччино 1 моя 2 моя 3 ти 4 батьківщино 5 тобі 0 любов моя 7 і всі мої чуття. (В. Сосюра.) В. Треба 1 і його втішити2 хоч рукою. (М. Стельмах.) Г. Розмова йшла 1 про нас 2 якраз про батька. (О. Довженко.)
138. Спишіть речення, виправивши допущені помилки і розставивши розділові знаки.
1. Відпочивши нас запросили взяти участь у прогулянці до лісу. 2. Прослухавши «Тараса Бульбу» їм захотілося побувати і на інших виставах театру. 3. Читаючи цю книжку нас мимоволі схоплює відчуття захвату. 4. Піднявшись на Володимирську гору видно гарні краєвиди.
139. Спишіть, ставлячи розділові знаки: а) кому; 6) двокрапку; в) тире; г) лапки.
А. Яка ти розкішна 2 земле 3 думала 4 Маланка. 5 Весело засівати тебе хлібом 6 прикрашати тебе зелом 7 заквітчати квітами. (М. Коцюбинський.) Б. Діти нудяться в хатині 1 нудять 2 нарікають 3 і на що 4 зима 5 та люта? 6 все вони питають. (Леся Українка.) В. 1 А що 2 сидиш тут 3 Устинко? 4 питає 5 Чи обідала? 6 (Марко Вовчок.)
140. Переконструюйте речення з прямою мовою на речення з непрямою мовою.
1. «А я знаю, як тебе звати»,— довірливо каже дівчина і двома пальцями перебирає скляне, з краплинами сонця, намисто. (М. Стельмах.) 2. «А комарів було! — захоплювався спогадами дід.— Дихати нічим, повірите, та здорові, як ведмеді». (О. Довженко.)
141. Спишіть, ставлячи, де слід, пропущені розділові знаки: а) кому; 6) двокрапку; в) тире; г) крапку з комою.
А. Дмухнув вітер 1 понад ставом 2 і сліду 3 не стало. (Т. Шевченко.) Б. Раптом хурчав автомобільний мотор 2 або сурмив клаксон. (Ю. Смолич.) В. Слова 1 полова 2 але вогонь 1 в одежі слова 4 безсмертна 5 чудотворна фея 6 правдива іскра Прометея. (І. Франко.) Г. Річка 1 широка 2 та глибока 3 а вода синя 4 та чиста 5 і котиться вона6 виблискуючи7 та шумуючи. (Марко Вовчок.) Ґ. Подивилась ясно 2 заспівали скрипки. (П. Тичина.)
|
|