|
Д. Здавна 1 в нашій Кавунівці 2так повелося 3 старі4 дома 5 а молодь 6 здебільшого на марганцях. (О. Гончар.) Е. Сонце зовсім сіло 1 вечірня зоря погасла 2 над містом спускалася ніч3 у хатніх шибках заблищало світло. (Панас Мирний.)
142. З'ясуйте, чи пропущено в поданих реченнях розділові знаки. Своє твердження обґрунтуйте.
1. Знову зацвіли сади і дружно загули бджоли.
2. Було чути, як співають, повертаючись додому, дівчата і витьохкують солов'ї. 3. Коли настала обідня пора, хмари почали розходитися і виглянуло сонце.
143. Перебудуйте речення так, щоб в них можна було поставити двокрапку.
1. Сором, злість, досада — усі почуття разом опанували ним. 2. У цьому заповіднику водяться тетеруки, глухарі, фазани, дрохви. 3. Мені снилося, що червоні рожі пломеніли в промені золотистім. 4. «Бабусю, розкажіть казку»,— просить онук.
144. Визначте, які розділові знаки пропущено. Назвіть пунктограми.
1. Село лежало в зеленому вибалку а по горбах чорніли поля. (Є. Гуцало.) 2. Єсть карії очі як зіроньки сяють. (Т. Шевченко.) 3. Бачу здалека хвиля іскриста грає вільно на синьому морі. (Леся Українка.) 4. Що ж Влас пита чи справивсь молодцем? (Л. Глібов.)
145. Переконструюйте речення (доповніть, розширте їх), щоб можна було поставити тире.
1. Найкращим педагогом є мистецтво. 2. Після того як війнув вітер, з дерев полетіло жовте і багряне листя.
3. Якщо боїшся, то не роби, а якщо вже зробив, то не бійся. 4. Весна перемінила все: ліси, сади, луки, поля. 5. Гримнув грім. 6. Спочатку розквітли абрикоси, а потім вкрилися білим цвітом яблуні, груші та інша садовина.
146. Визначте можливі варіанти розділових знаків у поданих реченнях.
1. Перехожий запитав/котра година.
2. Настане ранок/вирушимо в дорогу.
3. Мати хвилювалася/син запізнювався.
147. Спишіть, вставляючи пропущені розділові знаки.
Молодець Сашечко та по торгу ходив святий вечір ... заспівало зразу аж чотири дівки і вже хто їх знає чи то
|
|