|
118. І. Перепишіть текст. Поясніть у ньому прислівники, які ма ють ступені порівняння. Свою відповідь поясніть за допомогою правила: спільні і відмінні риси у творенні ступенів порівняння прислівників та прикметників.
У вікна світило ясне сонце, очі сліпив білий, аж синюватий сніг. На тину весело посвистували червоногруді снігурі, та тонко видзвонювали молоти в колгоспній кузні. Тільки в хаті хворої учительки було якось тихо і незвично. Одноманітно цокали ходики... Ольга Петрівна мрійно дивилася у вікно, наче слухала рівний гомін села, що іноді долітав у хату. (В. Кучер.)
II. Визначте стилістичну роль прислівників у цьому тексті, поясніть їхній правопис.
119. І. Складіть речення так, щоб в одному випадку подані слова виступали прислівниками, в іншому — однозвучними з ними словами. Поясніть написання прислівників.
Зверху, удень, назустріч, по-осінньому, по-своєму, напам'ять.
II. Розберіть прислівники за будовою; зробіть словотвірний аналіз слова назустріч.
120. Перекладіть подані словосполучення українською мовою, поясніть їхнє значення і правопис.
По-настоящему уважать, работать ежедневно, учиться отлично, выходили ночью, невольно вскрикнуть, ехать втроем, остановиться поодаль, ежегодно приезжать.
121. Вставте, мотивуючи свій вибір, пропущені букви н або нн. Розберіть слова за будовою.
Глиби..ий, невгамов..ий, стара..ий, кам'я..ий, камі..ий, зеле..ий, багря..ий, несказа..ий, страше..ий, шале..о, беззмі..о.
122. І. Прочитайте текст. Визначте його основну думку, тип і стиль мовлення.
II. Спишіть, вставляючи пропущені букви, розділові знаки та розкриваючи дужки.
Олександр Довженко і Данило Демуцький зустрілися на Одес.кій кінофабриці (1926) року. Самобутній режисер і самобутній оператор. І виникла спілка талановитих художників. Обидва народилися в українскому селі і змалечку увібрали любов до природи до народу його мистецтва.
|
|