Переглянути всі підручники
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>

 

Щодня ми реалізуємо себе, виявляючи своє став­лення до навколишнього світу, і найповніше, най­глибше цей процес відбувається у мовленні під час повсякденного спілкування. Коли людина добре володіє мовою, вона має могутній засіб для впливу на інших людей і досягнення поставленої мети. І тут особливо важливо, щоб цей засіб використовувався для примноження добра, а не зла, щоб особисті цілі не суперечили суспільним, загальнолюдським. Як відомо, словом мож­на і вбити, і повернути до життя Людину, що вміє гарно говорити, шанують, захоплюються нею, прагнуть бути в її товаристві. Французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері писав, що єдина справжня розкіш — це розкіш людського спілкування. II. Пригадайте висловлювання українських письменників про роль слова в їхньому особистому житті та прокоментуйте їх. 2. Прочитайте. Розкажіть докладніше про вміння грамотно і гар­но говорити. Щоб навчитися правильно і гарно говорити, потрібні три основні передумови, а саме: володіти технікою мовлення, знати головні психологічні засади стосунків між людьми і — що найголовніше — мати що сказати! (І. Томан.)     3. Прочитайте. Доберіть до тексту заголовок. Складіть тези. Текст перекажіть, спираючись на тези. Головне в ораторському мистецтві — це мистецтво переконання. Воно досягається послідовністю, дока­зовістю мовлення, що забезпечується законами діалек­тичної і формальної логіки, методами логічного мис­лення, використанням психологічних і педагогічних прийомів. Діалектична логіка вимагає від оратора глибокого вивчення матеріалу у всіх його аспектах; історичності, що потребує висвітлення предмета в процесі станов­лення і розвитку; практичного підходу, до змісту про­мови, зв'язку її з життям, конкретності. Мистецтво переконання передбачає також уміле використання логічних методів мислення — аналізу, синтезу, індукції, дедукції, аналогії та ін. А н а л і з — це розчленування цілого на частини, властивості, а синтез — поєднання результатів аналізу знову в єдине ціле. Індуктивний метод мислення перед­бачає перехід від часткового (окремих фактів, спостере­жень, випадків) до загального (висновків, рекомендацій,

 

Переглянути всі підручники
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>
Сайт создан в системе uCoz