|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. І. Прочитайте текст. Поставте і залишіть запитання до нього. Дайте на них відповідь.
Слово — мінімальна структурно-семантична одиниця мови, що виражає поняття про предмети, процеси, явища дійсності, їхні ознаки чи відношення і служить для побудови висловлювання. Слово становить єдність звучання, морфемної будови і значення. У кожному слові є значення лексичне і граматичне, завдяки чому воно належить до певної частини мови. У слові закріплюються результати пізнавальної діяльності людини. Без слова не можливе не тільки вираження і передача понять і уявлень, а й саме їх формування. Значення кожного слова має узагальнений характер. У слові взаємодіють і переплітаються лексичні, граматичні і фонетичні сторони мови. (За Д. Ганичем, І. Олійником.)
II. Назвіть та охарактеризуйте вивчені мовознавчі поняття, що пов'язані зі словом.
10. І. Прочитайте. Що ви знаєте про автора цих слів? Дайте письмову відповідь на його звернення до вас.
Люди добрі, друзі! До вас звертається утаємничений спадкоємний голос наших далеких пращурів — оріїв. На вас дивляться їхні благальні очі, заховані у височенних глибинах Космосу, які відбивають ясну блакить, тихі свічадові плеса, запашні луки, трунки степів та лісів, шепіт зелених врун. Хай серце, душа й тіло ваше піднімається до Сонця над марнотами життя й буття.
Ставайте дочками та синами, а не пасинками своєї святої землі, держави, свого мудрого, наділеного найвартіснішими чеснотами великого народу.
|
|
|
|
|
|
1 Семантичний — прикметник до іменника семантика, що означає: 1) розділ науки про мову, який вивчає значення слів і висловів та зміну цих значень; 2) значення слів, словосполучень, фразеологізмів та граматичних форм.
|
|
|
|
|
|
|
|
|