Переглянути всі підручники
<< < 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > >>

 

     
   
  5. Книжкова шафа букового дерева. Поставити знак оклику. Почути сигнал електропоїзда. Верхня палуба теплохода. 13. І. Прочитайте. Назвіть метафори і розкрийте їхній зміст. Люди — прекрасні. Земля — мов казка. Кращого сонця ніде нема. Загруз я по серце у землю в'язко, вона мене цупко трима. І хочеться бути дужим, і хочеться так любить, щоб навіть каміння байдуже захотіло ожити і жить! Воскресайте, камінні душі, розчиняйте серця і чоло, щоб не сказали про нас грядущі: — їх на землі не було... (В. Симоненко.) ^ II. Пригадайте визначення речення. Назвіть види речень, з яких складається вірш. III. Перевірте свої знання про речення, використавши поданий нижче теоретичний матеріал. Речення це основна одиниця синтаксису, що в інтонаційно оформленим смисловим і граматич­ним цілим, яке виражає окрему завершену думку. У формі речення виражається судження та інші форми мислення. Граматичну основу речення станов­лять предикативність та інтонація пові­домлення. При характеристиці речення і визначенні його видів беруться до уваги різні ознаки: мета ви­словлення, наявність (відсутність) емоцій мовця, відношення змісту речення до дійсності, будова, ха­рактер смислових і граматичних зв'язків та спосіб їх вираження. 14. І. Доберіть 5 речень за вказаною будовою і запишіть їх. Підмет + присудок. Підмет + присудок + додаток. Присудок + підмет + обставина. Означення + підмет+ присудок+ додаток. Означення+ підмет+ присудок + додаток+ обставина. Перебудуйте і прочитайте речення так, щоб змінилася інтонація. Як змінюється значення речень? (Що вони виражають: повідомлення, запитання, спонукання?)  
   
     

 

Переглянути всі підручники
<< < 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > >>
Сайт создан в системе uCoz