|
5. Книжкова шафа букового дерева. Поставити знак оклику. Почути сигнал електропоїзда. Верхня палуба теплохода.
13. І. Прочитайте. Назвіть метафори і розкрийте їхній зміст.
Люди — прекрасні. Земля — мов казка.
Кращого сонця ніде нема.
Загруз я по серце у землю в'язко,
вона мене цупко трима.
І хочеться бути дужим,
і хочеться так любить,
щоб навіть каміння байдуже
захотіло ожити і жить!
Воскресайте, камінні душі,
розчиняйте серця і чоло,
щоб не сказали про нас грядущі:
— їх на землі не було...
(В. Симоненко.)
^ II. Пригадайте визначення речення. Назвіть види речень, з яких складається вірш.
III. Перевірте свої знання про речення, використавши поданий нижче теоретичний матеріал.
Речення — це основна одиниця синтаксису, що в інтонаційно оформленим смисловим і граматичним цілим, яке виражає окрему завершену думку. У формі речення виражається судження та інші форми мислення. Граматичну основу речення становлять предикативність та інтонація повідомлення. При характеристиці речення і визначенні його видів беруться до уваги різні ознаки: мета висловлення, наявність (відсутність) емоцій мовця, відношення змісту речення до дійсності, будова, характер смислових і граматичних зв'язків та спосіб їх вираження.
14. І. Доберіть 5 речень за вказаною будовою і запишіть їх. Підмет + присудок. Підмет + присудок + додаток. Присудок + підмет + обставина. Означення + підмет+ присудок+ додаток. Означення+ підмет+ присудок + додаток+ обставина. Перебудуйте і прочитайте речення так, щоб змінилася інтонація. Як змінюється значення речень? (Що вони виражають: повідомлення, запитання, спонукання?)
|
|