|
йдуть на зустріч з читачем. Переконані, що збірка допоможе всім шанувальникам творчості Олександра Олеся ширше і глибше уявити і збагнути тривожну душу, великий патріотизм і справжнє художнє бачення світу й природи («світ в мені, і в світі я») недооціненого раніше поета.
3. Гончар 0. Т. Собор: Роман.— К.: Дніпро, 1989.— 270 с.
Як живе сучасна людина, який її духовний світ, як ставиться вона до великих набутків свого народу, до скарбів народної культури, з якими духовними надбаннями йде в свій завтрашній день — все це знаходить художнє відтворення в романі видатного українського письменника. Твір, що й сам став жертвою застійних явищ у суспільстві (після першого видання переслідувався і замовчувався майже двадцять років), спрямований проти духовного браконьєрства й безпам'ятства, кар'єризму й пристосовництва. В романі читач відчує щире вболівання за збереження навколишнього середовища, чистоту людських душ.
168. Уявіть ситуацію: до вас звернувся ваш однокласник з проханням порекомендувати йому цікаві книги із серії фантастики. Складіть для нього алфавітний список таких книжок зі своєї домашньої чи шкільної (районної) бібліотеки. Дотримуйтеся точного оформлення вихідних даних.
169. Виберіть у шкільній (районній) бібліотеці дві-три книжки і напишіть на них анотації, щоб зацікавити своїх ровесників. Зробіть необхідні висновки, висловте своє ставлення до прочитаного.
Тематичні виписки як спосіб запису прочитаного
170. Прочитайте текст. Визначте його основну думку. Складіть до нього план. Дайте відповіді на подані нижче запитання.
Все більше зростаючий потік інформації, інтерес широкого кола людей до науки, техніки, мистецтва вимагають вміння читати, робити записи почутого і прочитаного, зіставляти прочитаний матеріал з раніше відомим, систематизувати його. Вміти читати і занотовувати прочитане — необхідна риса й ознака інтелектуальної праці. Записи роблять роботу з книгою раціональнішою, ефективнішою.
|
|