Переглянути всі підручники
<< < 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 > >>

 

Тези як спосіб запису прочитаного
▲ 173. Пригадайте, в чому подібність і відмінність між планом, виписками і тезами. Яким стилем і типом мовлення ви скористаєтесь при підготовці до усної відповіді? 174. Прочитайте текст. Визначте його основну думку. Доведіть, що текст належить до наукового стилю мовлення. Дайте відповіді на подані нижче запитання. У практиці роботи з книгою встановлені такі способи фіксації почутого і прочитаного — план, тези, виписки, конспект. Відомо, що запис зберігає частину прочитаного. Він дисциплінує, змушує краще заглибитися в зміст, при­вчає виділяти основне, сприяє міцнішому засвоєнню, повторенню і закріпленню матеріалу. План є попередньою формою запису прочитаного. Він передує тезам та конспекту — складнішим та змістовнішим формам нотування. Змістовні тези немож­ливі без попередньо складеного чіткого плану, хоча зміст і обсяг плану та тез можуть відрізнятися. Вдало сформульовані тези включають у себе всі основні питан­ня, які має відбивати план. Ці питання у тезах допов­нюються положеннями, що розкривають окремі аспекти мікротем. Отже, тези — це стисло сформульовані основні поло­ження прочитаного тексту, що вбирають суть висловле­ного. Якщо план допомагає представити структуру тексту та назвати його основні теми, то тези розкривають суть всієї текстової інформації. Розрізняють два види тезування — відбір автор­ських тез із тексту; формулювання основних положень статті чи розділу книжки власними словами. Складання тез — важливий засіб підвищення рівня самостійної роботи, розвитку логічного мислення, мов­леннєвої культури школярів. 1. Які ви знаєте способи запису почутого і прочитаного, якими з них вам найчастіше доводиться користуватися? 2. Які є види тезування? 3. Яка послідовність у роботі над складанням тез прочитаного? 4. В яких ситуаціях людині потрібне вміння складати тези? 175. Уявіть ситуацію: ви прийшли в бібліотеку, щоб дібрати мате­ріал для виступу на семінарському занятті. Для цього вам потрібно дізнатись, яку інформацію можна взяти з книги і як це зробити швид­ко, з найменшою затратою зусиль. Пригадайте, як ви працюєте над засвоєнням змісту статті, розділу книги та ін. Звірте свої міркування і дії з поданою на с. 74 пам'яткою.

 

Переглянути всі підручники
<< < 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 > >>
Сайт создан в системе uCoz