|
|
|
|
|
|
|
|
3. Поділити статтю на смислові частини, визначити всі мікротеми.
4. Сформулювати пункти плану, логічно пов'язавши їх між собою.
5. Сприймаючи текстову інформацію, намагатися чітко уявити, що є важливим для автора, а що для вас — як читача.
6. Вибирати для тез основні ідеї та положення, відділивши важливі деталі від подробиць, записати їх словами автора або власними словами, розмістивши в певній послідовності.
7. Керуватися найголовнішим принципом нотування чужого тексту — не допускати перекручень змісту.
|
|
|
|
|
|
■ 177. Складіть тези до І розділу (§ 1—5) підручника «Історії України, 10—11 кл.» (автори Кульчицький С, Курносов Ю., Коваль М.).
Конспектування прочитаного
178. Складіть план виступу на тему «Про необхідність складання тез і виписок».
179. Прочитайте текст. Визначте його основну думку. Складіть тези прочитаного. Дайте відповіді на подані нижче запитання.
ПРО КОНСПЕКТУВАННЯ
Конспект — це короткий, але зв'язний і послідовний переказ змісту статті, розділу книжки, брошури, лекції тощо. Іншими словами — це універсальна форма запису почутого і прочитаного, в якій знаходять місце і план, і тези, і виписки, і цитати, і самостійні спостереження, зауваження. Основною особливістю конспекту є його лаконічність, стислість.
Цінність конспекту полягає в тому, що він сприяє кращому запам'ятовуванню прочитаного, дає можливість швидко встановити в пам'яті вивчене, узагальнити нагромаджений матеріал.
Щоб конспект був якісним, потрібно провести попередню роботу, виділити головне в прочитаному, встановити зв'язок між окремими положеннями роботи, подумати, які місця доцільніше процитувати. Тому найкраще складати конспект після читання.
|
|
|
|
|
|
|
|
|