|
|
|
|
|
|
|
|
|
Розрізняють такі види конспектів: текстуальні, вільні, змішані.
Під час роботи над текстуальним конспектом потрібно знайти в праці текстуальну відповідь на поставлене запитання. Вільний конспект вимагає вміння висловити думку своїми словами, уникнути другорядного, зупиняючись лише на основних фактах.
При змішаному конспектуванні вільний виклад змісту поєднується з цитуванням.
Записи в конспекті не повинні бути одноманітними, тому потрібно навчитися застосовувати різний шрифт, підкреслення, великі літери; для виділення ключових слів, думок — різні кольори, прямокутні рамки, підкреслення, схеми тощо.
Конспект — найбільш досконала форма запису в процесі самостійної роботи над книгою.
1. В яких життєвих ситуаціях необхідно вміти складати тези і конспект?
2. Що таке конспект? Чим відрізняється конспект від тезів?
3. Які є види конспектів, в чому їх особливості?
4. Чому треба вміти складати конспекти для самостійного оволодіння знаннями?
180. Прочитайте початок статті А. Коваль «Слово і час» (з кн. «Слово про слово»). Визначте основну думку та стиль мовлення. Порівняйте уривок із статті з конспектованим його викладом. Який з видів конспекту (текстуальний, вільний чи змішаний) тут використаний? Зверніть увагу на різницю викладу кожного з абзаців.
|
|
|
|
|
|
Стаття
Розмовляючи, ми ніколи не замислюємося над тим, а яке це слово — старе чи молоде, давнє чи недавнє, хіба що якась обставина зверне на це нашу увагу. Та й не дивно: адже переважна більшість найчастіше вживаних слів — це слова, можна сказати, «вічні»: вони настільки давні, що були вже тоді, коли ще не було самих слов'янських мов, однією з яких є українська мова, а була праслов'янська — своєрідна й
|
Конспект
Переважна більшість найчастіше вживаних слів — це слова «вічні». Такі слова, як рука, нога, голова, ніс, дім, вікно, піч та ін., є в мовах усіх слов'янських народів з прадавніх часів.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|