Переглянути всі підручники
<< < 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > >>

 

     
   
  II. Доберіть 4 складних речення, в яких значеннєві відношення між частинами передають одночасність дії, її послідовність, чергу­вання, причинно-наслідкову залежність. Які способи зв'язку викорис­тані в дібраних вами реченнях? 15. І. Прочитайте. Визначте тему вірша. Прокоментуйте зміст речень: «Я буду молитись на свій ідеал», «Земна і небесна— такою пребуду!» Назвіть інші твори на цю ж тему. ЖІНКА Нехай мені доля вготовила муки.
Не камінь на плечі, а цілий обвал.
Я буду до щастя простягувать руки.
Я буду молитись на свій ідеал.
Нехай моя доля знедолено плаче,
карає і мучить нестерпним життям,
я — все-таки сильна, я щось таки значу,
я світ цей дивую красивим дитям.
Накотяться біди — повинна здолати.
Підкотиться туга — повинна мовчать.
Немеркнуче світло: я — жінка,
я — мати, запалена Богом остання свіча.
І хто мене кине — покинутим буде.
Хто словом осудить — осудиться сам.
Земна і небесна — такою пребуду!
Такою достанусь грядущим вікам!
(Г. Чубач.) II. Визначте, чим відрізняється надфразова єдність (текст) від речення. Свої відповіді ілюструйте прикладами з вірша. III. Перевірте правильність своїх висновків. Надфразова єдність, або складне синтаксичне ціле,— це група речень, об'єднаних граматичним і змістовим зв'язком, що виражають думку вільніше, розгорнутіше і повніше порівняно з реченням. У надфразовій єдності речення не рівноцінні: одне з них виражає найважливішу інформацію, а інші уточ­нюють, поглиблюють, конкретизують її. Надфразова єдність найчастіше збігається з абзацом, хоч може складатися і з кількох абзаців. Текст — продукт мовленнєвого процесу, вираже­ний у формі письмового документа або звукозапису, що характеризується тематичною завершеністю, цілісністю, відображає певне ставлення автора до змісту висловлення, складається із заголовка і ряду
 
   
     

 

Переглянути всі підручники
<< < 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > >>
Сайт создан в системе uCoz