Переглянути всі підручники
<< < 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 > >>

 

Фонетична транскрипція передає на письмі усне мовлення з усіма його особливостями, позначаючи кожен звук завжди однією і тією ж буквою. В основу фонетичної транскрипції покладено український ал­фавіт. Не використовуються букви я, ю, є, ї, щ: я-[йа], щем-[шчем]. Звуки [е] та [и] в ненаголошеній позиції позначаються так: [еи], [ие]. Використовується ряд до­даткових знаків. Так, двокрапка [:] означає подов­ження звука: [л':у], рисочка (') — м'якість приголос­них: [л'іс]; апостроф [’] — напівм'якість: [в’іл];а кут (')—наголос у слові: [тирса]; дужка - звук позначений двома буквами: [дзв'ін]; одна скісна риска (/) — малу паузу в реченні, а дві (//) — велику паузу в середині та кінці речення. Слово, речення чи текст беруться в квадратні дужки [ ]: [кушч]. 25. І. Випишіть слова, в яких при словозміні чи словотворенні відбувається чергування голосних у коренях (А) або приголосних звуків (Б, В). A. 1. Поле. 2. Доля. 3. Море. 4. Вогонь. 5. Морока. 6. Гризнути. 7. Мережити. 8. Запитувати. 9. Че­сати. 10. Шелест. Б. 1. Груша. 2. Корж. 3. Зруб. 4. Дьоготь. 5. Дуж­ка. 6. Дош. 7. Квасити. 8. Перець. 9. Блефувати. B. 1. Перетопити. 2. Меч. 3. Диригувати. 4. Дух. 5. Бажати. 6. Пити. 7. Стомитися. 8. Міх. 9. Вік. 10. Красивий. II Розкажіть про чергування голосних і приголосних звуків. При потребі звертайтесь до таблиці «Чергування звуків» (с. 184—185). 26. І. Прочитайте уривки віршів. Зверніть увагу на виділені звуки. Пригадайте, як називається це явище. Яку роль воно відіграє у мов­ленні? 1. Додому, плачучи, прийшла І спати, плачучи, лягла, І не вечеряла! Не спала. Яка лягла, така і встала. (Т. Шевченко.) 2. Вітер в гаї не гуляє — Вночі спочиває; Прокинеться — тихесенько В осоки питає:

 

Переглянути всі підручники
<< < 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 > >>
Сайт создан в системе uCoz