Переглянути всі підручники
<< < 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > >>

 

Хто се, хто се по сім боці Чеше косу? Хто се?.. Хто се, хто се по тім боці Рве на собі коси?.. Хто се, хто се?» — тихесенько Спитає-повіє... (Т. Шевченко.) II. Перевірте правильність своїх висновків з поданим нижче теоре­тичним матеріалом. Алітерація і асонанс — повторення однакових приголосних і голосних звуків у реченнях — вико­ристовуються як стилістичний засіб підсилення виразності мовлення. Подібну роль відіграють також звуконаслідувальні слова, що відображають звукові ознаки реальної дійсності. Одним із засобів виразності мовлення в милозвучність, яка досягається природним чергуванням голосних і при­голосних, спрощенням в групах приголосних, вико­ристанням паралельних форм слів, у тому числі і службових. 27. І. Прочитайте і вкажіть засоби виразності.                         1. І цвіт королевий Схилив свою головоньку Червоно-рожеву До білого пониклого Личенька Лілеї. І заплакала Лілея Росою-сльозою... (Т. Шевченко.) 2. От ми з дідом заносимо сітку й напинаємо її на пшеничні колоски біля межі. Дід тоді витягають манок і починають: — Сюр-сюр! Сюр-сюр! Сюр-сюр! Аж ось ліворуч, мов молотком: — Пать-падьом! — Сюр-сюр! — Пать-падьом! Уже чути й пожадливо-пристрасне: — Ха-вав! Ха-вав! Ось уже близенько перепел! Він уже під сіткою! Я бачу, як крутить він голівкою сюди й туди, шукаючи чарівну спокусницю, б'є головою в сітку й заплу­тується.

 

Переглянути всі підручники
<< < 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > >>
Сайт создан в системе uCoz