Переглянути всі підручники
<< < 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 > >>

 

керівник Фонду відродження української культури, член правління Римського клубу. Вона про те, де стоїть світо­ве співтовариство, де стоїть Україна напередодні третьо­го тисячоліття. Майбутнє України Богдану Гаврилишину бачиться оптимістично. Підстави для таких прогнозів — потуж­ний потенціал нашої країни: родюча земля, природні багатства, велика промисловість і насамперед люди. По­рівняно з рештою світу, пише автор, навіть із західними державами в Україні високий загальний рівень освіти і водночас низький рівень зарплати. Якщо врахувати досить сумлінне ставлення до праці, то можна твер­дити, що Україна бодай в майбутньому дістане змогу приєднатися до світової економіки, здобути на світових ринках місце для себе і таким чином стати однією з провідних держав Європи. II. Зіставте свої висновки з відомостями про будову тексту, що подаються нижче. До складу тексту входять як поєднані між собою речення, так і надфразові єдності або складне синтак­сичне ціле. У надфразовій єдності можна виділити дві части­ни: одна з них подібна до підмета і логічного суб'єкта (це текстовий суб'єкт), а друга частина — до присуд­ка і логічного предиката (це текстовий предикат); Текстовий суб'єкт (С) означає те, про що говориться в тексті. Текстовий предикат (П) — це те, що гово­риться в тексті про текстовий суб'єкт. Текстовий суб'­єкт і текстовий предикат виражаються цілими речен­нями — одним, двома або кількома. Проаналізуємо текст: Сосна щедро годує багатьох лісових мешканців. Майже протягом усього року її глицею живляться глухарі. Найкращі ласощі для лося — молоді соснові пагони та кора дерев. Білки, бурундуки, шишкарі з великим задоволенням поїдають соснове насіння. На­віть рибний молодняк охоче ласує сосновим пилком, який навесні тоненькою плівкою затягує усі плеса лісових озер та річок. У цьому тексті перше речення — суб'єкт, в якому йдеться про сосну як джерело корму для тварин. А всі наступні речення становлять предикат. У них конкретизується думка, виражена суб'єктом. Графіч-

 

Переглянути всі підручники
<< < 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 > >>
Сайт создан в системе uCoz