Переглянути всі підручники
<< < 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 > >>

 

Навіть тоді,коли не мали ніякого діла материні руки не залишалися в абсолютному спокої. Жодної хвильки не відаючи відпочинку материні руки знаходили роботу. Не було либонь такого чого б вони не вміли! Начебто весь світ постійно потребував уваги й роботи материних рук і мабуть уві сні руки теж не заспокоюва­лись ні на мить а мали й тоді щось-таки робити. І завжди пахли чимось... чи свіжовипраною й щойно випрасуваною білизною або пшеничним борошном і га­рячим хлібом а то кропом і петрушкою і терпким гудин­ням огірків або яблуками грушами і медом у Спасівку а то просто вітряним осіннім полем або шпарким мороз­цем і снігом або першими весняними бруньками. (За Є. Гуцалом.) II. Що означає виділене у тексті слово? 268. І. Перепишіть, поясніть розділові знаки. I. Багато бачив я гарних людей, але такого, як бать­ко, не бачив. 2. Голова в нього була темноволоса, вели­ка, і великі розумні сірі очі... 3. Весь у полоні сумного і весь в той же час з якоюсь внутрішньою культурою думок і почуттів. 4. Скільки він землі виорав, скільки хліба накосив! 5. Як вправно робив, який був дужий і чистий... 6. Як гарно ніс ложку до рота. 7. Жарт любив, точене, влучне слово. 8. Такт розумів і шаноб­ливість. (О. Довженко.) II. Доведіть, що наведені речення становлять синтаксичну єд­ність. Яка тема об"єднує їх? 269. І. Прочитайте і перекажіть. НАШ ЕТИКЕТ Хоч у повсякдення й увійшло багато словесних ві­тань, проте люди були завше обачливими з ними, до кожного випадку використовували далеко не весь арсе­нал. Зранку, в обід чи ввечері уживали лише ті слова, що відповідали певному часові. Це ж стосується і щодо кількості осіб, їх віку, статі, навіть соціальної при­належності. Скажімо, коли одинак вітався з гуртом лю­дей, неодмінно вживав множинну форму: «Здоровенькі будьте» чи «Доброго вам здоров'я» тощо.

 

Переглянути всі підручники
<< < 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 > >>
Сайт создан в системе uCoz