|
II. З'ясуйте за тлумачним словником значення виділених слів.
259. Розкажіть, що таке текст (визначення тексту як складного синтаксичного цілого, його тема й основна думка, способи синтаксичного зв'язку складових частин, розрізнення текстів за стилями і типами мовлення).
260. І. Прочитайте, придумайте заголовок. Скажіть, яка основна думка тексту. Визначте стиль і тип мовлення.
Раніше почало вставати сонце, щиріше доглядати землю. Поринули весняні води, задзюрчали струмочки, заклекотали в ярах, розіллялись широкою повіддю. З-під снігу зазеленіла травиця й звеселила жайворонка. Звився жайворонок під чисте, неначе нове, небо і заспівав про те, що мертва земля ожила знов, що сонце, зрадівши щастям землі, стало ласкавим, теплим, ясним; що повіяли вітри і принесли на своїх крилах невідомі досі пахощі, що забриніли в веснянім повітрі мухи та набубнявіли на деревах бруньки, готуючись зеленим листом замаїти гаї та діброви... Жайворонок співав, аж луна йшла під блакитне небо, а в лісі слухав того співу первоцвіт і, здійнявши догори, мов руки, два зелені листочки та схиливши білу головку, неначе дякував золотому сонечку, що воно йому першому дало спроможність побачити веселе свято весни. (М. Коцюбинський.)
II. Поясніть правопис виділених слів.
261. Побудуйте усну розповідь на тему «Людина і природа», використовуючи різні види простих і складних речень.
262. Напишіть твір-мініатюру «Як тебе не любити, Києве мій», обравши відповідний стиль і тип мовлення.
§ 15. Система розділових знаків
Вживання розділових знаків ґрунтується на граматичному, інтонаційному та смисловому принципах. Основним, або провідним, є логіко-граматичний принцип. Відсутність розділових знаків, недоречне їх використання ускладнюють розуміння написаного.
263. Розкажіть, користуючись таблицею (див. додаток, с. 194), на які групи поділяються розділові знаки та для чого вони вживаються.
264. І. Прочитайте вірш. До якої групи належить кожний розділовий знак?
|
|