|
безлічі інших відносин, наше життя рухається також відносинами поколінь. Ти — в поколінні висхідному. Перед тобою — високо над горизонтом сонце, до полудня ще дуже далеко, життя уявляється тобі неозорим, чарівно прекрасним, яскравим і разом з тим загадковим полем, ти сповнений сил і райдужних надій. Попереду тебе два покоління — покоління, для якого сонце в зеніті, і покоління, чиє сонце схилилося на захід.
Людина смертна, але безсмертний народ. Його безсмертя — в наступності поколінь. Мудрість віків зберігається в книжках і нашій історії, а багатства народної душі зберігаються в пам'яті, серці, у вчинках старших поколінь — твоїх батьків. Тим, ким ти став і ким станеш у майбутньому, ти зобов'язаний старшим поколінням. Ти пригадай, як вразив тебе допитливий, пильний, вдумливий і разом з тим здивований погляд дідуся чи батька,— погляд, спрямований ніби в саму душу твою, погляд тривожний і неспокійний.
Це дід твій і батько твій намагаються побачити в тобі самих себе, замислюються, як їм удалося повторити себе в тобі, і що ти зумів створити сам в собі — своє. Вони мають право так дивитися на тебе.
Повага, шанування старших поколінь — закон нашого життя. Поважати старших треба тому, що вони мудріші, духовно багатші за тебе.
Кожної хвилини спілкування із старшими умій вчитися в них. Не будь самовпевненим. Не думай, що коли ти молодий і сповнений сил,— ти все можеш. Є речі, які посильні тільки для старості, тому що в ній — мудрість багатьох поколінь. Воля і слово старших — закон для всіх нас. (В. Сухомлинський.)
Доповідь
301. І. Чи часто вам доводилося виступати на зборах, семінарських заняттях? Чи вдалими були ваші виступи? Чи завжди слухачі розуміли те, про що ви хотіли їх повідомити, переконати? Що здалося вам найважчим?
II. Чим, на вашу думку, відрізняється доповідь від повідомлення, виступу, промови? Скористайтеся тлумачним словником.
302. І. Прочитайте текст. Складіть до нього тези.
Мистецтво усного публічного виступу — складне мистецтво, але оволодіти хоча б його основами може кожен.
Доповідь — один із найпоширеніших жанрів усного висловлювання. Здебільшого шкільні доповіді
|
|