Переглянути всі підручники
<< < 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 > >>

 

Переконливе яскраве закінчення доповіді за­пам'ятовується слухачам, залишає приємне враження про неї. Тому рекомендується наприкінці доповіді по­вторити основну думку, підсумувати найбільш важливі положення. Якщо перші слова оратора повинні завою­вати увагу слухачів, то останні — покликані посилити ефект виступу. Слід пам'ятати, що слухачам не байдуже, куди дивиться доповідач. Нерідко можна спостерігати таку картину: робить учень доповідь, виступає на зборах і час від часу поглядає у вікно, кидає погляд на стіни, опу­скає очі, піднімає до стелі, розглядає свої руки, тобто дивиться куди завгодно, тільки не на слухачів. Буває гірше: виступаючий дивиться на аудиторію «відсутнім» поглядом. Чи можна говорити про взаєморозуміння між виступаючим і аудиторією? Звичайно, ні. Якщо ж під час виступу переводити повільно погляд з однієї частини аудиторії на іншу, то можна створити враження гарного зорового контакту зі слухачами. Саме за таких умов можна розраховувати на успіх. II. Дайте відповіді на подані запитання: 1. Що таке доповідь? Яке її практичне значення? 2. Які види монологічного мовлення найчастіше зустрічаються в повсякденному житті? 3. Пригадайте, які існують варіанти підготовки доповіді та її виго­лошення (див. с. 83 підручника). 4. Яких вимог слід дотримуватися в процесі підготовки та виголо­шення доповіді (скористайтеся пам'яткою «Як готуватися до публіч­ного виступу» на с. 85)? 303.1 варіант. Уявіть ситуацію: ви стали учасником міжшкільної конференції на тему «Традиції і символи українського народу». Підго­туйте доповідь для виступу на цій конференції на одну із запропоно­ваних тем: «Рушник в українських обрядах та звичаях», «Дівочі вінки та намисто в Україні», «Без верби і калини нема України», «Символіка рослин у народних обрядах та піснях». Текст доповіді запишіть. Дотримуйтеся поданих нижче вимог.
Пам'ятка
Як готувати доповідь
1. Визначити адресата мовлення і мету спілкуван­ня. 2. Вдуматися в тему, визначити основну думку майбутньої доповіді. 3. Опрацювати літературу з цієї теми, осмислити її.

 

Переглянути всі підручники
<< < 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 > >>
Сайт создан в системе uCoz