|
|
|
|
|
|
|
|
Словосполучення і речення
(синтаксичні одиниці)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Словосполучення
|
Речення
|
|
|
Роль у мові
|
Називає предмет, ознаку або дію
|
Виражає закінчену думку
|
|
|
Будова
|
Складається: 1) з головного і залежного слова — непоширене; 2) із кількох повнозначних слів — поширене
|
Має граматичну основу
|
|
|
Вид
|
За головним словом: іменні, дієслівні, прислівникові
|
За кількістю граматичних основ: прості, складні
|
|
|
Тип зв'язку
|
Між словами: узгодження керування прилягання
|
Між простими реченнями у складному: сурядний підрядний
|
|
|
Функція
|
Є будівельним матеріалом для речення
|
Служить для спілкування
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
214. І. Прочитайте речення. Виділіть у них словосполучення. Складіть схеми словосполучень, визначте їхню будову і вид.
II. Пригадайте інші висловлювання видатних письменників, діячів науки і культури про національну самобутність української мови, її багатство і красу.
1. Ой, яка чудова українська мова! (О. Підсуха.) 2. Ти наше слово калинове, кохана українська мово! (Д. Білоус.) 3. Буду я навчатись мови золотої. (А. Малишко.) 4. Мова — це доля нашого народу. (О. Гончар.) 5. Патріотизм починається зі ставлення до своєї мови. (В. Русанівський.)
215. Напишіть твір-мініатюру за опорними словосполученнями.
Рідна школа; вчитель української мови; уважно слухати; робота за підручником; виконання вправ; у кінці уроку; гарні оцінки; дзвінок на перерву.
|
|
|
|
|
|
|
|
|