Переглянути всі підручники
<< < 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 > >>

 

216. Визначте типи синтаксичного зв'язку в словосполученнях і реченнях. Поясніть правопис виділених слів. I. Навчальний рік; старанно вчитися; слухати розпо­відь; дуже цікаво; здобувати знання; мої захоплення. II. 1. Колишеться м'ята, і тремтить далина, і доріг є багато, а Вітчизна одна. (В. Сосюра.) 2. Як парость виноградної лози, плекайте мову. (М. Рильський.) 3. Свят­ковим здається вечір, коли тобі добре попрацювалося вдень. (О. Гончар.) 217. З'ясуйте, які пари слів є словосполученнями, а які — речен­нями. Польові квіти; ростуть у полі; чудовий ранок; уранці прохолодно; чай — напій; чай у чашці; діти читають; читання книжки; жовте листя; жовтіє листя. 218. Випишіть із тексту словосполучення з зв'язком: 1) узгоджен­ня, 2) керування, 3) прилягання. Позначте головне слово. Вкажіть, чим виражене залежне слово. Земля! Це безглуздий чорний шматок, що лине без­тямно в просторі. Навіщо? І люди теж чорні, вони теж шматки і собі метушаться без упину. Вони горді, опану­вали природу, вони творять мистецтво, будують хмаро­чоси, мріють про рай. Навіщо? Перед цим питанням блідне мистецтво, падають хмарочоси й розлітаються мрії. Навіщо? Це прекрасне питання для людини й зем­лі! (В. Підмогильний.) 219. Що вам відомо про життя і творчість Архипа Куїнджі? З яки­ми полотнами художника ви знайомі? Пригадайте, що на них зобра­жено. Складіть усну розповідь «Чарівний світ Куїнджі» за опорними словосполученнями. Живописець-пейзажист; художник-реаліст; широтр задуму; лаконічність живопису; ефект денного й нічно го освітлення; декоративне чуття. «Забуте село», «Чумацький тракт», «Українська ніч», «Вечір на Україні», «Березовий гай», «Місячна ніч на Дніпрі», «Дніпро вранці». 220. Перекладіть словосполучення українською мовою. Порівняйте написання їх в українській та російській мовах. Скучать по другу; благодарить кого-то; оценка по языку; в семь часов; плыть по течению; к вашему сведе­нию; синий по цвету; в ста метрах; согласно приказу; билет по заказу; остановка по требованию; иметь в виду; обратиться по адресу; по окончании школы.

 

Переглянути всі підручники
<< < 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 > >>
Сайт создан в системе uCoz