|
Воно ж дане тобі тільки раз! І всі блага землі та неба тобі дано для цього. Чом же не користуєшся цим щастям? Чому ти дивишся на світ не своїми, а чужими очима?..
Отямся ж, спинися, людино! Ти ж бо — людина! Умийся росою чистої совісті і поглянь на світ своїми очима... Візьми землю усю в свої трудові руки, обласкай її теплом серця свого, і вона заколоситься тобі ще буйнішими, ніж оці, врожаями. Всю природу візьми, а вона невичерпна скарбами,— розкривай їх, навтішайся ними, живи, блаженствуй і свято оберігай од зловісних хмар сонце миру! (Яків Баш.)
231. Прочитайте. Яку смислову та стилістичну роль відіграютв / на вашу думку, подвійні розділові знаки в кінці речень?
Шістдесят літ Павлові Григоровичу Тичині. І всі зразу:
— Кому?! Павлові Григоровичу?! Тичині?!
— Не може бути!
— Метрика!
— А що ви там про метрику? ! Яка може бути метрика для «молодого, молодого, молодистого»?! (Остап Вишня.)
232. Перекладіть українською мовою і запишіть. Підкресліть частку, що відповідав російській ли. Зверніть увагу на її місце в реченні.
1. Правильно ли ты оценил отношения соучеников? 2. Не хотите ли проехаться до Киева? 3. Сможем ли закончить работу в срок? 4. Женщина спросила, знаю ли я адрес института. 5. Есть ли большая радость, чем встреча с родными? 6. Все ли прочитали книгу?
233. Розкажіть, користуючись схемою, що ви знаєте про члени речення, їх види та способи вираження. Розповідь підтверджуйте прикладами.
|
|