Переглянути всі підручники
<< < 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 > >>

 

Воно ж дане тобі тільки раз! І всі блага землі та неба тобі дано для цього. Чом же не користуєшся цим ща­стям? Чому ти дивишся на світ не своїми, а чужими очима?.. Отямся ж, спинися, людино! Ти ж бо — людина! Умийся росою чистої совісті і поглянь на світ своїми очима... Візьми землю усю в свої трудові руки, обласкай її теплом серця свого, і вона заколоситься тобі ще буйні­шими, ніж оці, врожаями. Всю природу візьми, а вона невичерпна скарбами,— розкривай їх, навтішайся ни­ми, живи, блаженствуй і свято оберігай од зловісних хмар сонце миру! (Яків Баш.) 231. Прочитайте. Яку смислову та стилістичну роль відіграютв / на вашу думку, подвійні розділові знаки в кінці речень? Шістдесят літ Павлові Григоровичу Тичині. І всі зразу: — Кому?! Павлові Григоровичу?! Тичині?! — Не може бути! — Метрика! — А що ви там про метрику? ! Яка може бути метри­ка для «молодого, молодого, молодистого»?! (Остап Вишня.) 232. Перекладіть українською мовою і запишіть. Підкресліть частку, що відповідав російській ли. Зверніть увагу на її місце в реченні. 1. Правильно ли ты оценил отношения соучеников? 2. Не хотите ли проехаться до Киева? 3. Сможем ли за­кончить работу в срок? 4. Женщина спросила, знаю ли я адрес института. 5. Есть ли большая радость, чем встреча с родными? 6. Все ли прочитали книгу? 233. Розкажіть, користуючись схемою, що ви знаєте про члени речення, їх види та способи вираження. Розповідь підтверджуйте прикладами.

 

Переглянути всі підручники
<< < 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 > >>
Сайт создан в системе uCoz