|
— Ага, парубче,— посміхаються дід Махтей, виплутуючи сіренького переляканого птаха з сітки.— А будеш до чужих молодиць, захекавшись, бігати? Будеш у гречку стрибати?!
Єсть один! (За Остапом Вишнею.)
II. Складіть і запишіть невеликий опис чи розповідь за самостійно обраною темою, використовуючи засоби виразності.
§ 3. Знаки письма
^ 28. І. Визначте, які графічні знаки використовуються в українському письмі. На які групи їх можна поділити?
II. Запишіть український алфавіт. Пригадайте, звідки він походить. Перевірте себе, звернувшись до таблиці «Знаки письма» (с. 182).
29. І. Прочитайте. Доберіть заголовок і прокоментуйте зміст вірша.
Я з давніх літ будую храм в далекім гаї над водою, і в пізню осінь марю там, оддавшись радісним думкам, зітхаю в тон сухим листкам, що в тузі шелестять за мною,— я з давніх літ будую храм в далекім гаї над водою.
(В. Кобилянський.)
II. Дайте відповіді на запитання, добираючи приклади з вірша:
1. Які букви в різних словах мають подвійне значення?
2. Як позначається м'якість приголосних на письмі? М'якість яких приголосних не позначається?
3. Скільки букв алфавіту використовується для позначення 6 голосних звуків?
III. Перевірте свої відповіді, звернувшись до таблиці «Позначення звуків на письмі» (с. 183—184).
30. І. Випишіть із прислів’їв букви і буквосполучення, що вказують на розбіжність між вимовою і написанням. Поясніть їх звукове значення.
Якби знати, де впадеш, то б і соломки підстелив. Сміється той, хто сміється останній. З ким поведешся, того й наберешся.
|
|