Переглянути всі підручники
<< < 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > >>

 

— Ага, парубче,— посміхаються дід Махтей, виплу­туючи сіренького переляканого птаха з сітки.— А будеш до чужих молодиць, захекавшись, бігати? Будеш у греч­ку стрибати?! Єсть один! (За Остапом Вишнею.) II. Складіть і запишіть невеликий опис чи розповідь за самостійно обраною темою, використовуючи засоби виразності. § 3. Знаки письма ^ 28. І. Визначте, які графічні знаки використовуються в україн­ському письмі. На які групи їх можна поділити? II. Запишіть український алфавіт. Пригадайте, звідки він похо­дить. Перевірте себе, звернувшись до таблиці «Знаки письма» (с. 182). 29. І. Прочитайте. Доберіть заголовок і прокоментуйте зміст вірша. Я з давніх літ будую храм в далекім гаї над водою, і в пізню осінь марю там, оддавшись радісним думкам, зітхаю в тон сухим листкам, що в тузі шелестять за мною,— я з давніх літ будую храм в далекім гаї над водою. (В. Кобилянський.) II. Дайте відповіді на запитання, добираючи приклади з вірша: 1. Які букви в різних словах мають подвійне значення? 2. Як позначається м'якість приголосних на письмі? М'якість яких приголосних не позначається? 3. Скільки букв алфавіту використовується для по­значення 6 голосних звуків? III. Перевірте свої відповіді, звернувшись до таблиці «Позначення звуків на письмі» (с. 183—184). 30. І. Випишіть із прислів’їв букви і буквосполучення, що вка­зують на розбіжність між вимовою і написанням. Поясніть їх звукове значення. Якби знати, де впадеш, то б і соломки підстелив. Сміється той, хто сміється останній. З ким поведешся, того й наберешся.

 

Переглянути всі підручники
<< < 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > >>
Сайт создан в системе uCoz