|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
М'якенький, піднісся, святковий, зносити, під'язичний, донька, оббитий, прибережний, щорічний, зріс, бездумна, загуркотів, батьків, сільський, зачесаний, безмежний, солодкий, обійшов, прибіг, об'їхав, гірський, білизна, розвеселитися, вільний.
II. Знайдіть слова з орфограмами «Подвоєні букви», «Апостроф», «М'який знак»; поясніть їх правопис.
61. І. Прочитайте, визначте будову слів. Поясніть, чому корінь вважається головною значущою частиною слова.
Горох, зрання, наріччя, бойовий, виїзний, збадьоритися, серйозно, портьєра, прибудувати, безсмертний, стиха, беру, ганяти, чіпати, жвавий, предивно, розлогий, пустити, зрання, скочив, витирати.
II. Знайдіть слова, в яких відбувається чергування приголосних чи голосних при творенні інших слів.
|
|
|
|
|
|
62. І. Пригадайте назви орфограм, пов'язаних з чергуванням голосних звуків у коренях слів. Доберіть до кожної орфограми таблиці свої приклади, запишіть їх.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Орфограма
|
Приклади
|
|
|
1. Букви о — а у коренях дієслів
2. Букви е — і у коренях дієслів
3. Букви е — u у коренях дієслів
4. Букви о — і, е — і у коренях слів
б. Букви е — о після ж, ч, ш 6. Букви и, і після ж, ч, ш та г, к, х у коренях слів
|
Могти — змагатися Текти — витікати Стелю — застилати Школа — шкіл, печі — піч
Жолудь, вечеря
Число, похилий; чільний (бо чоло), гість (бо гостя)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. Складіть таблицю чергування приголосних звуків (г — ж — з, к — ч — ц, х — ш — с). Доберіть приклади.
63. Наведені слова поставте у формі місцевого відмінка і залишіть їх. Поясніть, які зміни відбуваються в корені, чи змінюється лексичне значення цих слів.
Ріка, вухо, подруга, ніж, дорога.
|
|
|
|
|
|
|
|
|