Переглянути всі підручники
<< < 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 > >>

 

     
   
  76. І. Перепишіть текст; знайдіть у ньому слова, утворені різними способами. Козацький полководець Петро Сагайдачний з'явився на Січі в останні роки XVI століття. Один з найгеніальніших полководців Європи, державний діяч, захисник української культури і духовності, поборник освіти — він був людиною Відродження. Петро Сагайдачний під­нісся до найвищих щаблів тодішньої освіченості, був титаном духу і думки, людиною могутніх пристрастей, кипучої, невтримної енергії. (З газети.) II. Поясніть лексичне значення слів щабель, поборник. § 7. Стилістичні засоби словотвору 77. Прочитайте подані слова. У чому, на вашу думку, полягав відмінність між першою і другою групами слів? 1. Земля, земляк, землянка, землянин, землистий, земельний. 2. Земелька, земелечка, землиця, землюка. В українській мові є суфікси, які утворюють від даної основи різні слова з іншим значенням, а в й такі, які, поєднуючись з основою, не змінюють основного значення слова, а надають йому додатко­вих відтінків, певного стилістичного забарвлення. 78. Прочитайте уривки. Які суфікси надають окремим словам зменшувально-пестливих відтінків? Випишіть ці слова. Ой за гаєм, гаєм, Гаєм зелененьким Там орала дівчинонька Воликом чорненьким. Орала, орала, Не вміла гукати, Та й найняла козаченька На скрипочку грати. (Нар. пісня.) З тихим плескотом на берег
Рине хвилечка периста;
Править хтось малим човенцем,
Стиха весла підіймає,
І здається, що з весельця
Щире золото спадає.
(Леся Українка.)
 
   
     

 

Переглянути всі підручники
<< < 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 > >>
Сайт создан в системе uCoz