Переглянути всі підручники
<< < 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 > >>

 

і у школі, і на заводі, і у полі пречудесно, пречудово — ро..цвітай же, слово! (П. Тичина.) 82. Прочитайте речення і скажіть, якому стилеві характерне комбінування префікса по- з іншими префіксами або повторення його. 1. Мов у дзеркалі, видно в воді і небо, і кучерявії в'язи, що повибігали на самий край і попростягали зелені лапи над річкою. (П. Куліш.) 2. Нам треба вівчаря старого, щоб овець не порозгублював. (Панас Мирний.) 3. Поприбігали люди до криниці й наливали коновками воду в відра. (Лесь Мартович.) 4. Попоходиш за плугом, попотягаєш чепіги, то й, зрозуміло, втома бере своє. (О. Ковінька.) 5. До нас понаходили шофери, поприби­валося кілька місцевих мисливців. (Остап Вишня.) 6. Притаїлося все, пополохалось перед з'явищем тучі грізної; вітерець ущух,— ані подиху, змовк веселий гай,— ані шелесту. (М. Старицький.) Префікси української мови надають словам різно­манітних значень. Так, префікс пре- вказує на збільшену ознаку, при- означає наближення, при­єднання або неповну дію, по- у сполученні з іншими префіксами — тривалість, повторюваність або повну завершеність дії; не- позначає заперечення чогось. 83. Знайдіть у реченнях такі способи словотвору: складання основ, словоскладання, поєднання слів. Якого стилістичного забарв­лення надають ці слова реченню? Поясніть їхній правопис. 1. ...На горохах сиділи, як метелі, біло-рожеві, червоно-сині і жовтогарячі квіти. (М. Коцюбинський.) 2. Білокрилий бусол ходив по жовто-зеленій долині так поволі, неначе статечний господар за плугом. (М. Стельмах.) 3. А я, дурний, не бачив тебе, цяце, й разу, та й повірив тупорилим твоїм віршомазам. (Т. Шевченко.) 4. Ранок був ясний-найясний і теплий-найтеплий. (Марко Вовчок.) 5. На довгих столах цілі оберемки огню-світла у широких підсвічниках, круг­лих лампах, високих і низьких підставках. (Панас Мирний.) 6. Слава не тільки вам, а й усьому вашому роду-племені. (Остап Вишня.) Складання основ, словоскладання, поєднання слів — всі ці види словотвору сприяють образності висловлення. Вони допомагають виразити вищу міру вияву, тривалості чи повторюваності дії, високий ступінь якості та ін.

 

Переглянути всі підручники
<< < 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 > >>
Сайт создан в системе uCoz