|
здригались, похлюпуючи густою кров'ю, і довгі темні тичинки на їхньому тілі вражали якимось по-рослинному висловленим, наївним і щирим, трагізмом. Печаллю світилась квітка маку у вечірньому полі. (Є. Гуцало.)
146. Прочитайте текст. Скажіть, яка стилістична роль вживаних у ньому груп іменників та дієслів, як вони впливають на сприйняття тексту.
СОРОЧКА-ВИШИВАНКА
Було повір'я в Україні, що сорочка, вишита й подарована на добро, на хороше життя, буде оберігати людину. Сорочку вишивали і дарували не будь-кому, а особливо близьким рідним: дитині, братові, женихові, чоловікові. Готуючись до весілля, дівчина вишивала молодому та його батькам сорочки. Звичай дарувати сорочку своєму судженому давній. Виготовлений дівчиною одяг вважався високою формою уваги. Юні майстрині намагалися вкласти у виріб не тільки хист і здібності, а й душу. (З кн. «Світлиця».)
147. Прочитайте текст, визначте стиль викладу. Обґрунтуйте свою думку.
Свято першої борозни — стародавня народна традиція, пов'язана з сільськогосподарським календарем,— початок оранки, сівби. Від успіху цих головних робіт залежить добробут селянина і його родини протягом усього року.
Залишки традиції закликання успіху при оранці та сівбі бачимо у святах різдвяного циклу: на Маланки серед щедрувальників був орач, який носив з собою чепіги від плуга і співав відповідну пісню.
Звичаї, пов'язані з першою оранкою та сівбою, з давніх-давен включали в основному магічні дії: освячення плуга, першої борозни, покладання свяченого хліба в перші скиби зораної землі (щоб родила нива)... (З кн. «Українська минувшина».)
148. Прочитайте текст, випишіть з нього парні повтори слів, визначте, які це частини мови. Зверніть увагу на використання парних повторів як гкспресивного засобу в тексті художнього стилю.
Вони не сідали й усе йшли та йшли полем, час од часу озираючись назад. Та в полі не було вже нігде нікого... А навкруги все темніше та темніше робилось, а дощ усе дужчий та дужчий ставав.
|
|