|
|
|
|
|
|
|
|
Травень квіти зібрав зі всієї Вкраїни, і сльозою скропив, і вірою повив та встелив Кобзареві останню путь з Петербурга до його вічного і тихого дому — на Чернечу гору, що стала Тарасовою горою.
Маленька громадка проводжала холодного березневого дня 1861 року свого Тараса на Смоленський цвинтар, а за два місяці, серед травневого розмаю, за труною, покритою козацькою червоною китайкою, ішла за своїм Кобзарем уся Україна. Нині ж шляхи до могили на Дніпровій кручі пролягли з усього світу, і не буде цьому вселюдському походу кінця-краю, поки є Україна і світить сонце. (Я. Гоян.)
Зв'язне мовлення
|
|
|
|
|
|
Види мовленнєвої діяльності. Ситуація спілкування. Культура мовлення
158. Дайте відповіді ва запитання:
1. Чому мова в найважливішим засобом спілкування і пізнання?
2. Поясніть різницю між термінами мова і мовлення.
3. Які існують форми мовлення?
4. Якими видами мовленнєвої діяльності має оволодіти кожна людина?
5. Що таке мовленнєва ситуація? Назвіть її компоненти. Яким чином вона впливає на мовлення?
Перевірте правильність своїх відповідей і доповніть свої знання про мовлення з наступної вправи.
159. Прочитайте. Визначте основну думку тексту. Складіть план. Укажіть стиль мовлення. Свою відповідь аргументуйте.
Важко переоцінити значення мовлення в житті людини і суспільства в цілому як засобу передачі знань і досвіду, накопиченого людством, як засобу духовного розвитку, виховання, освіти, як засобу спілкування, впливу один на одного.
Відомо, що 70—80 % того часу, коли людина не спить, вона слухає, говорить, читає, пише, тобто займається мовленнєвою діяльністю, пов'язаною із змістовим сприйняттям мовлення і його створенням (продукуванням).
Кожний випускник школи повинен вміти сприймати і передавати інформацію, захищати свої переконання
|
|
|
|
|
|
|
|
|