Переглянути всі підручники
<< < 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 > >>

 

Травень квіти зібрав зі всієї Вкраїни, і сльозою скро­пив, і вірою повив та встелив Кобзареві останню путь з Петербурга до його вічного і тихого дому — на Черне­чу гору, що стала Тарасовою горою. Маленька громадка проводжала холодного березне­вого дня 1861 року свого Тараса на Смоленський цвин­тар, а за два місяці, серед травневого розмаю, за тру­ною, покритою козацькою червоною китайкою, ішла за своїм Кобзарем уся Україна. Нині ж шляхи до могили на Дніпровій кручі пролягли з усього світу, і не буде цьому вселюдському походу кінця-краю, поки є Украї­на і світить сонце. (Я. Гоян.) Зв'язне мовлення
Види мовленнєвої діяльності. Ситуація спілкування. Культура мовлення 158. Дайте відповіді ва запитання: 1. Чому мова в найважливішим засобом спілкування і пізнання? 2. Поясніть різницю між термінами мова і мовлення. 3. Які існують форми мовлення? 4. Якими видами мовленнєвої діяльності має оволодіти кожна людина? 5Що таке мовленнєва ситуація? Назвіть її компоненти. Яким чином вона впливає на мовлення? Перевірте правильність своїх відповідей і доповніть свої знання про мовлення з наступної вправи. 159. Прочитайте. Визначте основну думку тексту. Складіть план. Укажіть стиль мовлення. Свою відповідь аргументуйте. Важко переоцінити значення мовлення в житті лю­дини і суспільства в цілому як засобу передачі знань і досвіду, накопиченого людством, як засобу духовного розвитку, виховання, освіти, як засобу спілкування, впливу один на одного. Відомо, що 70—80 % того часу, коли людина не спить, вона слухає, говорить, читає, пише, тобто займа­ється мовленнєвою діяльністю, пов'язаною із змістовим сприйняттям мовлення і його створенням (продуку­ванням). Кожний випускник школи повинен вміти сприймати і передавати інформацію, захищати свої переконання

 

Переглянути всі підручники
<< < 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 > >>
Сайт создан в системе uCoz