Переглянути всі підручники
<< < 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 > >>

 

     
   
  і переконувати інших, виступати з пропозиціями, пора­дами і критикою, повідомленням, доповіддю на семі­нарських заняттях. У колі сім'ї, друзів, знайомих, това­ришів — поділитися враженням від прочитаного, поба­ченого, почутого, пережитого, зробити допис до газети, журналу та ін. Аудіювання (слухання і розуміння) — вид мовленнєвої діяльності, тісно пов'язаний з усним мовленням, хоча можна слухати і озвучене писемне мовлення (наприклад, читання книжок вголос; останні новини по радіо тощо). Без слухання неможливе спілкування в повсякденному житті, засвоєння інфор­мації як у школі, так і поза її межами. У школі потрібно навчитися слухати мовлення вчителів, висловлювання товаришів (лекції, доповіді, виступи на зборах та ін.). Читання — це один із видів мовленнєвої діяльно­сті, основними компонентами якого є сприйняття тексту і активна переробка інформації. Читання — це творчий процес. Уміння читати передбачає, з одного боку, оволо­діння технікою читання, тобто правильним озвученням тексту, записаного в певній графічній системі, а з друго­го — вміння осмислювати прочитане (визначати логіку, структуру висловлювання, робити висновки і формулю­вати їх своїми словами, критично оцінювати одержану інформацію, сприймати її та використовувати у відпо­відних життєвих ситуаціях тощо). Говоріння і письмо — види мовленнєвої ді­яльності, пов'язані з усною і писемною формою. На­вчання усного і писемного мовлення називається розвитком зв'язного мовлення. Зв'язне мовлення — це і процес (мовленнєва діяльність), і певний продукт мовленнєвої діяльності (розгорнута відповідь учня на уроці, реферат, стаття в газету, журнал, доповідь, роздум та ін.). Кожній людині необхідно добре володіти всіма ви­дами мовленнєвої діяльності (аудіюванням, читанням, говорінням, письмом), а також навичками ввічливого мовлення. Під час спілкування дуже важливо будувати свої висловлювання з урахуванням мовленнєвої ситуа­ції. Основними умовами є: адресат мовлення, тема й основна думка висловлювання, мета та місце спілкуван­ня. Характер мовлення визначається темою, основною думкою висловлювання, усною і писемною формою  
   
     

 

Переглянути всі підручники
<< < 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 > >>
Сайт создан в системе uCoz