|
199. І. Прочитайте допис вашого ровесника в газету. Визначте, які помилки з погляду змісту, послідовності викладу і мовленнєвого оформлення допущені в ньому. Відредагуйте текст
Я учень десятого класу. Вважаю, що, по-перше, людина повинна жити для іншої людини і для людей взагалі. Вона повинна прагнути до того, щоб іншим жилося легше. По-друге, людина повинна точно визначати свою мету.
Працює, наприклад, біля верстата робітник. Закінчилася зміна. Пора вже йти додому, а вмитися — нічим. Заходить у гастроном і обурюється, що немає ковбаси. А сам на своєму робочому місці стільки браку наробив або ж взагалі просидів і нічого не зробив. А через нього комусь не вистачило чайника, холодильника чи ще чогось. Кажуть, що на вулицях наших брудно, що двірники погано працюють. Але ніхто при цьому не думає про те, що «чисто не там, де метуть, а там, де не смітять».
Ми звикли тільки брати, але не звикли віддавати. Скажете нісенітниця? А ви відчували хоч раз задоволення від того, що комусь зробили щось добре? Просто так, нічого не вимагаючи взамін. Противно, коли усім до всього байдуже. І від злості ти починаєш робити добро. Хай непомітне. Але душа твоя заспокоюється. Моя пропозиція: всім злодіям, розкрадачам відрубувати руки. Жорстоко? Так. На користь? Можливо. Важко бути жорстоким і добрим. Але таке у нас життя.
■ II. Які думки автора статті викликають у вас заперечення? Які духовні цінності втрачені багатьма з нас? Дайте на це свою відповідь у письмовій формі.
Відгук на твір мистецтва
200. Чи доводилося вам складати відгуки чи писати рецензії на літературні твори, творчі роботи товаришів, кінофільми, картини? Які труднощі у вас виникали при цьому?
201. Прочитайте текст. Визначте його основну думку. Яким вимогам має відповідати відгук на твір мистецтва?
Людині властиво поділитися своїми враженнями і думками, викликаними прочитаною книжкою, переглянутим спектаклем, кінофільмом, телепередачею, картиною, скульптурою. Ці думки можна висловити у відгуку або рецензії.
Відгук — це текст, в якому дається оцінка прочитаного, почутого, побаченого, висловлюється ставлення до нього.
|
|