|
— То Василя таки вбили в Афганістані? — вихоплюється в неї.
— Та ж убили, вбили,— береться черговий офіцер до друкарської машинки.— А наші грамотії тут наплутали з повісткою, ще раз виписали. То ви собі йдіть, нема для вас ніякої повістки.
Як у тумані, виходить Василина з військкомату надвір. Вона похитується — і білий світ навколо похитується, наче і йому запаморочилося.
— Бож-ж-женьку ж Бож-ж-же мій,— заламуючи руки, шепоче вона вже на дорозі.
А я стояв і дивився їй услід. І не було, мабуть, горя найбільшого для цієї жінки, коли згасла для неї остання надія.
І не було сорому більшого у мене за наших офіцерів, які не знайшли теплого співчутливого слова для Матері, яка віддала єдиного сина на заклання заради імперських амбіцій політиків... (За Є. Гуцалом.)
II. Напишіть статтю в газету на тему «Поспішайте робити доброї» Скористайтеся для розкриття основної думки тезою: «Якою скромною не була б добра справа, вона залишає позитивний слід у душі».
Робота над виправленням помилок, допущених у письмовому переказі чи творі
198. Прочитайте свою статтю в газету на морально-етичну тему. За умовними позначеннями учителя встановіть, які помилки допущені вами. Удоскональте свій твір з погляду змісту, послідовності викладу та мовленнєвого оформлення, скориставшись поданим нижче переліком текстових недоліків.
Текстові недоліки, які трапляються в усному і писемному мовленні:
1) невідповідність змісту темі (у творах) або недостатнє відтворення змісту (в переказі);
2) наявність елементів змісту поза темою;
3) неповний виклад, пропуски важливого матеріалу;
4) безсистемність викладу матеріалу, непослідовне розташування речень і абзаців;
5) відсутність смислового зв'язку між частинами тексту;
6) відсутні чи невдалі зачин або кінцівка твору;
7) незавершеність міркувань, необґрунтованість тверджень;
8) невідповідність композиції твору обраному типу мовлення.
|
|