Переглянути всі підручники
<< < 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 > >>

 

— То Василя таки вбили в Афганістані? — вихоплюється в неї. — Та ж убили, вбили,— береться черговий офіцер до друкар­ської машинки.— А наші грамотії тут наплутали з повісткою, ще раз виписали. То ви собі йдіть, нема для вас ніякої повістки. Як у тумані, виходить Василина з військкомату надвір. Вона похитується — і білий світ навколо похитується, наче і йому запамо­рочилося. — Бож-ж-женьку ж Бож-ж-же мій,— заламуючи руки, шепоче вона вже на дорозі. А я стояв і дивився їй услід. І не було, мабуть, горя найбільшого для цієї жінки, коли згасла для неї остання надія. І не було сорому більшого у мене за наших офіцерів, які не зна­йшли теплого співчутливого слова для Матері, яка віддала єдиного сина на заклання заради імперських амбіцій політиків... (За Є. Гуцалом.) II. Напишіть статтю в газету на тему «Поспішайте робити доброї» Скористайтеся для розкриття основної думки тезою: «Якою скромною не була б добра справа, вона залишає позитивний слід у душі». Робота над виправленням помилок, допущених у письмовому переказі чи творі 198. Прочитайте свою статтю в газету на морально-етичну тему. За умовними позначеннями учителя встановіть, які помилки до­пущені вами. Удоскональте свій твір з погляду змісту, послідовності викладу та мовленнєвого оформлення, скориставшись поданим нижче переліком текстових недоліків. Текстові недоліки, які трапляються в усному і писемному мовленні: 1) невідповідність змісту темі (у творах) або недо­статнє відтворення змісту (в переказі); 2) наявність елементів змісту поза темою; 3) неповний виклад, пропуски важливого матеріалу; 4) безсистемність викладу матеріалу, непослідовне розташування речень і абзаців; 5) відсутність смислового зв'язку між частинами тексту; 6) відсутні чи невдалі зачин або кінцівка твору; 7) незавершеність міркувань, необґрунтованість тверджень; 8) невідповідність композиції твору обраному типу мовлення.

 

Переглянути всі підручники
<< < 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 > >>
Сайт создан в системе uCoz