Переглянути всі підручники
<< < 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 > >>

 

На відміну від конспекту прочитаного, конспекту­вання висловлювання, що сприймається на слух, значно обмежене в часі, а тому з цією метою часто вдаються до скорочень окремих слів, словосполучень. Це насамперед часто вживані слова або терміни, які повторюються в тексті, а також різні умовні позначення, про які ви вже знаєте з попередніх уроків. Так, правила вимагають, щоб у скороченнях слів не було букв на позначення голосних та м'якого знака. По­вторювані терміни позначаються першою великою літе­рою слів, що входять до її складу (наприклад, СР — складносурядне речення), а нові терміни записуються повністю. Треба пам'ятати, що однаково погано і докладно конспектувати почуте, і зовсім не робити заміток. Таке конспектування створює ілюзію роботи, адже під час такого конспектування ніколи аналізувати текст, виді­ляти основні положення, робити висновки. А відсут­ність записів призводить до значної втрати тексту, оскільки сприйняття дуже вибіркове. Ми чуємо в основ­ному те, що хочемо почути. У всіх інших випадках, як правило, увага знижується. А для цього необхідно роби­ти записи. Отже, у конспекті найголовніше — доцільність і зро­зумілість. 192. Перегляньте телепередачу «Шкільний екран, 10 клас» або прослухайте грамзапис художнього тексту. Складіть конспект почутого. 193. Прослухайте радіопередачу для школярів. Приготуйте папір, поділіть його навпіл. Під час передачі зробіть записи на одній з половинок, а після передачі доповніть їх. На основі зроблених запи­сів виступіть на класних зборах із повідомленням на одну з таких тем: «У світі цікавого», «Цікава передача». 194. Прислухайтеся до мовлення людей, які вас оточують. Запи­шіть у свої записники влучні слова, вирази, звороти, що розкривають характер людини. Використовуйте їх у своєму мовленні. Стаття в газету на морально-етичну тему 195. Прочитайте теми творів. Назвіть, які з них пов'язані з морально-етичними проблемами (визначають життєву позицію лю­дини, торкаються питань поведінки, особливостей характеру, поглядів, переконань).

 

Переглянути всі підручники
<< < 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 > >>
Сайт создан в системе uCoz