|
6. Які прийоми (порівняння, аналогія, протиставлення, приклади з життя) використані виступаючим для доведення своїх думок?
II. За формою виступу:
1. Чи вдало побудований виступ?
2. Яким був вступ, висновок?
3. Чи витримані такі вимоги, як уміння логічно, послідовно розміщувати факти й висновки, доводити висунуті положення?
4. Чи достатньо багатий словник виступаючого?
5. Чи вдало вибраний тон, інтонація, чи робляться паузи?
6. Які недоліки в мовленні ви помітили? Що порадите товаришеві?
Конспектування висловлювання, що сприймається на слух
191. Прочитайте текст, визначте його основну думку. Складіть тези. Скажіть, чи є різниця між конспектом почутого і прочитаного.
Повсякденне життя кожного з нас пов'язане з наполегливим оволодінням новими знаннями, з умінням спілкуватися, чітко, лаконічно формулювати й висловлювати думку про почуте, прочитане та побачене. Необхідно виробити для цього певні вміння й навички, набути відповідного досвіду.
Треба вміти законспектувати статтю або лекцію, виділити і зафіксувати тези свого або чужого висловлювання, скласти план прочитаного або почутого.
Запитайте у своїх старших товаришів, які вже стали студентами, що є незмінним атрибутом їхнього студентського життя, і вони поряд з лекціями, семінарами, заліками назвуть і конспекти, передусім конспекти почутих лекцій.
Вам уже відомо, що конспект складається з плану, стисло викладених основних положень, фактів і прикладів. Проте у конспекті можна не лише зафіксувати почуте й прочитане, а й висловити своє ставлення до нього, записати власні думки.
Звичайно, скласти тези чи законспектувати друкований текст легше завдяки наявності зорових образів-слів. Сприймаючи чужі висловлювання на слух, треба водночас аналізувати почуте і записувати в такій послідовності, в якій ми його сприймаємо.
Конспект почутого, як правило, ведеться в окремому зошиті, проте записи почутих теле- і радіопередач, інтерв'ю можна занотувати на окремому аркуші.
|
|