|
I. Люди великої долі. 2. Збереження природи — наш обов'язок. 3. Найщасливіший день у моєму житті. 4. Нести людям добро. 5, Мрія збулася. 6. Вибір професії — вибір долі. 7. Що таке вихованість?
196. І. Прочитайте текст, написаний в жанрі статті в газету. Визначте його основну думку. Які факти використав автор для розкриття та доказів основної тези статті? Як автор починає статтю, щоб викликати інтерес до поставленої проблеми? Як сформульований висновок?
II. Знайдіть у статті мовні засоби, характерні для публіцистичного стилю.
Зверніть увагу!
Газетна стаття — це роздум проблемного характеру. Завдання автора статті — звернути увагу читача на якусь важливу, актуальну проблему, переконати його в справедливості чи помилковості якоїсь думки, ідеї. Сила статті не в насиченості фактами, а в узагальненнях, які спираються на аналіз явищ, подій.
УРОКИ МУДРОСТІ
Чи доводилося вам задумуватися над таким питанням людської долі, як творчість, творча людина. Найпоширеніша відповідь: творчість — це народження чудесної новизни, поява нових великих художніх і матеріальних цінностей, які прикрашають світ. Саме так відповідають і багато філософів, і більшість «звичайних» людей, нефілософів, які роздумують над власним життям, над тим, що вони можуть дати світові. А між тим у цій відповіді є глибока помилка. Вона стане зрозумілою, якщо уявити людство, поділене на дві нерівні частини: невелику — обраних людей, наділених Божою іскрою, які володіють великими яскравими талантами і дійсно прикрашають світ, радують нас книжками, симфоніями, науковими відкриттями. І поряд — його більша частина, яка складається із «звичайних», «рядових» людей, їм ніби-то і не дано народжувати ту саму новизну, яка в нас пов'язується з розумінням творчості.
Мої роздуми про те, що таке творчість, творча людина, розпочались декілька років тому, коли я одержав листа від дівчини, креслярки. Ось він:
«Хвилюють мене ці слова: творчість, творча людина, радість творчості. Я часто задумуюсь: до кого вони звернені? Ну, звичайно, в першу чергу до поетів, композиторів, учених, тобто до людей талановитих. А що, коли я без таланту, звичайнісінька, вмію лише насолоджуватися літературою, мистецтвом, а сама не вмію нічого? Проте ж я часто переживаю велику радість. І не тільки від книг і подій. Ось
|
|