|
|
|
|
|
|
|
|
314. Порівняйте два варіанти учнівських відповідей морфологічного розбору дієслів. Як би ви оцінили кожну із відповідей? Підготуйте вмотивований відгук.
Книга вчить, як на світі жить. (Нар. мудрість.)
1. у цьому реченні вчить — дієслово. По-перше, означає дію: (що робить?) вчить. Початкова форма — вчити.
По-друге, має постійні морфологічні ознаки: недоко-наний вид, перехідне, друга дієвідміна.
у цьому реченні дієслово вчить ужите в 3-й особі однини, в теперішньому часі — це його непостійні ознаки.
По-третє, дієслово вчить виступає в реченні присудком.
2. Вчить — дієслово. Початкова форма — вчити. Це дієслово недоконаного виду, перехідне, 3-тя особа
однини, в теперішньому часі.
у реченні виступає присудком.
315. І. Прочитайте учнівську розгорнуту відповідь на тему узагальнюючого характеру «Речення і його види». Скажіть, чи повністю розкрита тема, чи переконливою є відповідь, чи є переходи від однієї думки до іншої, як робляться висновки, чи дотримується учень характерних особливостей обраного типу і стилю мовлення. Доповніть, якщо вважаєте за потрібне, відповідь необхідним матеріалом, скориставшись поданою нижче таблицею:
Речення і його види
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
За будовою
|
1. Просте
2. Складне
|
|
|
За кількістю граматичних основ
|
1. Двоскладне
2. Односкладне
|
|
|
За метою висловлювання
|
1. Розповідне
2. Питальне
3. Спонукальне
|
|
|
За інтонацією
|
1. Окличне
2. Неокличне
|
|
|
За наявністю (чи відсутністю) другорядних членів
|
1. Поширене
2. Непоширене
|
|
|
За наявністю всіх потрібних
членів
|
1. Повне
2. Неповне
|
|
|
За наявністю ускладнень (однорідних членів, відокремлених членів, звертань)
|
1. Неускладнене
2. Ускладнене
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|