|
306. Прослухайте підготовлені вдома учнівські доповіді. Складіть письмовий відгук, скориставшись поданим нижче планом аналізу виступу :
1. Зміст доповіді, його відповідність темі, адресату мовлення.
2. Логічність викладу матеріалу.
3. Характер виголошення доповіді, (голос, темп, інтонація, використання міміки, жестів).
4. Раціональне використання відведеного часу (приблизно 17— 20 хв.).
5. Обраний варіант виголошення доповіді (написаний весь текст доповіді; виголошення по пам'яті, іноді заглядаючи в записи; наявність коротких записів, тез; виступ без будь-яких записів).
6. Використання виражальних засобів, риторичних запитань, цитат та ін.
7. Мовленнєве оформлення.
8. Загальний висновок.
■ 307. І. Проведіть анкетування після прослуханих доповідей. Дайте відповіді на запитання:
1. Як сприйняли вашу доповідь слухачі?
2. Чи був контакт з аудиторією? Якими засобами було його досягнуто?
3. Чи досягли ви взаєморозуміння зі слухачами?
II. Уявіть ситуацію: на класних зборах, присвячених темі «Музика в моему житті», з доповіддю про композиторів виступила дівчина, яка навчалася в музичній школі. Даючи відповідь на запитання анкети («Як сприйняли вашу доповідь слухачі?»), вона написала: «Деякі учні не слухали мій виступ, по-моєму, через те, що нічого в цьому не розуміють».
Як ви вважаєте, чи мала рацію дівчина в оцінці власного виступу? Чи не здається вам, що у відповіді відчувається нещирість до аудиторії, бажання поставити себе вище слухачів? Що, на вашу думку, могло спричинити неуважність деяких учнів до її виступу? Яких вимог слід дотримуватися під час підготовки і виголошення доповіді?
Протокол
▲ 308. Пригадайте, що таке протокол. До якого стилю мовлення належить протокол? Які мовні засоби вживаються в протоколі? Чим відрізняється простий протокол від складного? Скористайтеся поданим нижче матеріалом.
Протокол — це офіційний документ, в якому фіксуються: 1) хід зборів, нарад, засідань; 2) питання, які розглядаються; 3) прийняті рішення.
|
|